Haber

Adıyaman 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2 yılda 1 milyon 800 bin çağrı

İki yılda 1 milyon 800 bin davete yanıt verildi

Vali Varol, 112 hattının gereksiz yere aranmamasını istedi.

ADIYAMAN – Adıyaman 112 Acil Çağrı Merkezi, yaklaşık 2 yılda 1 milyon 800 çağrıya yanıt verdi.

Adıyaman’da 25 Haziran 2021’den bu yana hizmet veren Adıyaman 112 Acil Çağrı Merkezi’ne kuruluşundan bu yana 1 milyon 800 bin çağrı yapıldı. Çağrı merkezine 1 Ocak 2023 ile 31 Aralık 2023 arasındaki 1 yıllık dönemde 766 bin 313 çağrı geldi.

Vatandaşların yaptığı 766 bin 313 çağrının 248 bin 397’si gerçek olay olarak değerlendirilirken, 517 bin 916’sı asılsız davet olarak kayıtlara geçti.

112 Çağrı Merkezi’nde polis, jandarma, sağlık, itfaiye, AFAD gibi pek çok telefon numarasının birleştirildiğini vurgulayan Adıyaman Valisi Osman Varol, “Tüm acil durumlarda tek bir numara aranır ve bu numara ilgili operatöre ulaşılır. Acil durumun türüne göre hem insan kaynağı hem de ekipman sağlanıyor.” Gerçek ve aktif rehberlik sağlayan aktif bir sistemdir. Hem ağır insan gücü hem de çok ileri teknoloji kullanılmaktadır. Yani buradaki operatör arkadaşlar ekip gönderdiğinde tüm araçların yer ve konumunu görebiliyor, ilgili olaya en yakın ekibi gönderebiliyorlar. “Güvenlik olsun, sağlık olsun, insanları hızlı bir şekilde yönlendirebiliyorlar” dedi.

Asılsız çağrılara ilişkin bilgi veren Vali Osman Varol, “İlimizde şu anda 2,5 yıllık bir tecrübemiz var. Tabii burada önemli konulardan biri de asılsız davetler. Geçtiğimiz 2023 yılında toplam 766 bin davet geldi. acil çağrı merkezimiz. Ancak bunlardan sadece 248 bini var.” Bunlardan biri olaya dönüştü. Yani oran yaklaşık 32,5’e 62,5, yani toplam davetlerin neredeyse üçte biri yalnızca etkinliğe dönüşüyor, üçte ikisi ise asılsız davet oluyor. Elbette bunun çeşitli sebepleri var. Yani bunlar çok detaylı bahisler ama önemli olan şu ki burada çok değerli bir hizmet veriliyor. Hem insan kaynağımız hem de ihtiyaç sahibi vatandaşlarımız için hızla bulabileceğimiz araç ve ekipmanlara sahibiz. Onların hidayet edebilmesi için buranın gereksiz yere işgal edilmemesi gerekir. Bu nedenle bu farkındalığı artırmak ve 112’yi yalnızca gerekli durumlarda aramak gerekir. “Bunu özellikle vatandaşlarımıza söylemek istiyoruz. Bunun dışında 112’nin 155 ve 156 gibi diğer tüm kurumların çatısı olduğunu, tüm acil durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezini rahatlıkla arayabileceklerini bir kez daha vurgulamak isterim. Acil durumlarına burada çözüm bulalım” dedi.

Vali Osman Varol da çalışmalarında başarılı olan işçilere başarı belgesi vererek çalışmalarından dolayı teşekkür etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu